Selasa, November 3

Temu Dan Pisah.

Assalamualaikum.....

Pertemuan....
1 pertemuan,adakalanya dirancang,adakalanya 1 kebetulan,dan adakalanya terjadi tanpa dipersetujui pun,namun....pada aku,pertemuan itu sudah di tentukan oleh yang Maha Menentukan,kerana tanpa persetujuan dariNya,satu pertemuan itu takkan mungkin berlaku,seperti aku,dipertemukan dengan orang2 di sekeliling aku,sahabat aku,rakan2 aku,musuh aku,pencinta aku,pembenci aku,dan ramai lagi.Kenapa aku dipertemukan dengan mereka?adakah itu yang aku pinta?Mungkin....dan ia telah pun di tentukan,sejak aku lahir ke dunia,sehinggalah hari di mana aku dapat menaip di sini.
Apa yang kamu dapat dari pertemuan itu?pada aku,aku dapat pengalaman,pengalaman di dunia ini yang mungkin aku tidak akan dapat jika tiada pertemuan itu,dengan mereka,aku belajar pelbagai erti kehidupan,gembira,sedih,suka,duka,senang dan susah,jatuh,bangun,semuanya ada,menjadi 1 pengalaman yang amat berharga buat aku.Setiap hari,aku tahu,aku akan terus dipertemukan,dengan adanya teknologi2 yang canggih,semakin mudah untuk aku dipertemukan,dengan mereka,yang baik,yang jahat,yang kecil,yang besar,yang cantik,yang menarik,yang hodoh,yang buruk,Dan aku akan terus dipertemukan dengan sesiapa pun,dan aku tak mungkin akan mengelak.

Perpisahan....
Berpisah,terpisah,memisah,dipisahkan.1 subjek yang membawa episod suka dan duka,ada yang sedih dengan perpisahan itu,ada juga yang gembira,ada yang inginkan perpisahan itu,ada yang berat untuk melaksanakan,ada yang tanpa rela,ada yang merelakan.
Dan pada aku,perpisahan PASTI berlaku.Dengan 2 cara,
1-Berpisah Hidup.
2-Berpisah Mati.
Dan kedua2nya takkan boleh dielak,jika sudah ditakdirkan perpisahan tu berlaku,ia akan berlaku,cuma dalam situasi yang macam mana je yang aku dan korang takkan tahu,dan ia juga adalah 1 pengalaman dan mungkin terdapat pengajaran di dalamnya,mungkin ia baik,mungkin ia tidak,mungkin ia menyenangkan,mungkin ia menyusahkan,bergantung kepada keadaan dan situasi.

Temu Dan Pisah...
Tanpa pertemuan,pasti takkan ada perpisahan,pertemuan dan perpisahan takkan dapat di elakkan,setiap yang bertemu pasti akan terpisah,dan kita harus terima semua itu seadanya,macam lagu Awie;

"pertemuan dan perpisahan,
menjadi lumrah hidup ini,
kita hanya merancangkannya,
tuhan penentu segala,
ada yang berbahagia,
ada juga yang merana,
itulah permainan dunia,
terimalah segalanya"


(sahabat,teman,kekasih,
jika semalam kita bertemu,
mungkin esok kita terpisah,
sahabat,teman,kekasih,
terima kasih,
kerana mewarnai hidup aku,
walau seketika,
walau senafas,
akan aku ingat peristwa gembira,
akan aku pahat memori indah bersama,
dalam hati kecil,
moga ia kekal,
sampai bila2,
akan aku semat jiwa duka,
aku simpan dalam minda,
tanpa rasa iri,
tanpa rasa dengki,
sepanjang pertemuan itu,
pasti tercalit kisah sendu,
maafkan aku,
sebelum terlambat aku,
mungkin hari ini,
kita bersama,
mungkin esok,
tidak lagi,
mungkin kau,aku,dia,mereka,
akan kembali,
ke asalnya.)


Qaseh

1 ulasan:

shidah berkata...

pertemuan dan perpisahan xdpt dipisahkn..
benci dan sayg juga sm..hehhee..
lumrah hidup.. itu lah manusia..
best entry nih.. :)

Lagu Bulan Ini.