Khamis, September 24

Siapa Buatku?

Assalamualaikum.....

Hurm....
Terngiang2 di telinga,kata2 dari seorang ayah,kata2 seorang ibu kepada anaknya,yang sedang buntu,sedang keliru,sedang bercelaru,mengenai masa depannya.Ya...Setiap ibu dan ayah sentiasa mahukan yang terbaik untuk anak2nya,yang indah,walau kadang kala tidak mampu,namun mereka akan tetap berusaha mendapatkan yang terbaik untuk anak2 mereka.

Dan kini aku semakin yakin,walau apapun yang terjadi,aku hanya perlu jadi diri aku,kerana akulah yang akan menerajui hidup aku,aku juga adalah pengarah itu,aku juga pelakonnya,kenapa perlu orang lain mengarah drama aku sendiri?biar aku yang menulis skrip,biar aku yang jadi orang lampu,biar aku yang jadi juru kamera.Kerana aku tahu,hanya aku yang boleh mengubah nasib diri aku.

Dan bermula pada saat ini,aku akan menjadi diri aku,baik dan buruk adalah diri aku,jika ada yang merasa tidak selesa dengan aku,pergi...aku tidak suruh kau kemari,kepada yang sakit hati dengan aku,maafkan aku,aku bukan seorang yang sempurna,kepada yang menyayangi aku,yang mengasihi aku,terima kasih,aku hargai semua itu.Dan apa yang aku tahu,aku sayang setiap insan yang pernah singgah di hati aku,tidak pernah ada perasaan benci kepada kamu semua,dan aku harap kamu semua akan bahagia,disamping orang yang telah dijodohkan denganmu.Terimalah jodoh itu kerana itu lah takdirmu,itulah Qada dan Qadar mu,itulah yang tertulis di Luh Mahfuzmu.

*Abah cakap,senang je bang,cari guna Sunnah,InsyaAllah....bahagia.Terima Kasih Abah.
*Mama cakap,asalkan kau bahagia rul.
*Aku cakap,aku perlukan seseorang yang boleh dibimbing.Dan boleh membimbing.Siapa Buatku?

Korang?Siapa Jodoh Korang?

Amirul@Qaseh

Tiada ulasan:

Lagu Bulan Ini.