Rabu, Ogos 12

Anak Itu.

Assalamualaikum...

Hurm...
Dalam dunia ni,macam2 yang berlaku,yang boleh diduga,tanpa diduga,tak terduga,mendugakan,
Uh!Aku amat bertuah kerana telah lihat dan dengar semuanya.Kerana dari situlah aku belajar,erti ketabahan,erti ketenangan,erti kejujuran,erti persahabatan,erti perjuangan,erti kesetiaan,erti kesakitan dan.............

Jangan,
Jangan kau ulangi lagi kesilapan itu,
Jangan kau perbodohkan lagi diri itu,
Jangan kau mengalah kerana itu,

Anak,
Jangan kau buang anak itu,
Anak itu tidak berdosa,
Anak itu tidak mengerti apa2,
Anak itu suci.

Sakit,
Sakit hati itu,
Hanya kau yang tahu,
Hanya kau yang mengerti,
Hanya kau yang mampu ubati.

Simpan,
Simpan air mata itu,
Jangan simpan dendam di hati itu,
Jangan simpan keperitan itu,
Jangan simpan kesakitan itu,

Aku,Dia,dan mereka,
Sentiasa ada untuk kamu,
Disamping kamu yang memerlukan,
Bergembiralah,
Dengan Aku,Dia dan mereka,

Mari,
Kongsi kegembiraan ini,
Kongsi kesedihan ini,
Kongsi hari2 indah ini,
Dengan aku,dia dan mereka.

*Buat Dian,aku tahu siapa kau,kau tahu siapa aku,aku harap kau akan terus tabah dan tenang dalam mengharungi kehidupan yang penuh ranjau ini,ingatlah tetap ada sinar yang akan menanti kemudian di kemudian hari.
*Buat Khaira,sayangi daku....

Korang?Indahkan Hari Ini?

Amirul@Qaseh


Tiada ulasan:

Lagu Bulan Ini.